Contracten voor je bruiloft

Trouwplannen
Trouwplannen.nl 7 januari 2015

Voor je bruiloft moet je veel contracten afsluiten met mensen en bedrijven die jullie gaan helpen bij jullie geweldige bruiloft. Bijvoorbeeld met jullie trouwlocatie, fotograaf, artiesten maar ook met de styliste. Omdat het hier om serieus werk gaat en vaak om grote bedragen is het helemaal niet zo gek dat je samen een contract tekent.  Vaak wordt het contract opgesteld door de leverancier waardoor jij hier weinig invloed op hebt. Maar wat wil jij nou dat er in staat? Wij helpen je een handje!

 bruiloft contract

 

Waarom teken jullie het contract voor je bruiloft

We gaan er allemaal vanuit dat alles vlekkeloos gaat verlopen en dat er geen reden is om het contract er later bij te moeten pakken, maar je weet maar nooit…. Misschien loopt de samenwerking toch niet zo voorspoedig als gehoopt of moet de bruiloft (om welke reden dan ook) uitgesteld worden is het wel op papier te hebben staan wat de afspraken zijn en wat jullie rechten en plichten zijn.

 

Wat moet er allemaal in het contract staan?

1. De omvang van de diensten

Dit is het belangrijkste onderdeel van het contract. Want wát neem je nou precies bij de leverancier af voor het bedrag dat je betaalt? Hier staan bijvoorbeeld het aantal uren in waarin je gebruikt maakt van de dienst of een lijst met producten waarvan jij gebruik mag maken.   Zorg dat het altijd volledig wordt beschreven. Neem geen genoegen met ‘pakket A’ maar waar bestaat dit pakket precies uit… Bij een fotograaf wil je hier bijvoorbeeld  in hebben staan hoe lang hij/zij aanwezig is, hoe je de foto’s uiteindelijk ontvangt en hoe lang je hier op moet wachten.

 Tip: laat alles vastleggen. Vaak worden er dingen belooft die niet op papier staan. Het kan zo maar zijn dat je hier vanuit gaat en de leverancier dit vergeten is. Zou toch zonde zijn als je op je trouwdag erachter moet komen dat hetgeen waar jij zo op hoopte er niet is.

contracten bruiloft 

 2. In geval van nood

Natuurlijk wil je niet dat het moet, maar er kan zomaar een reden zijn om je bruiloft te verzetten of te annuleren. Bijvoorbeeld bij ziekte of bij een sterfgeval. Wat gebeurt er in dit geval? Ben je  (een gedeelte van) je geld kwijt? Mag je het kosteloos verplaatsen? Altijd handig om te weten en op papier te hebben staan. Bekijk het ook van de andere kant. Want gebeurt er als de leverancier zijn dienst niet meer kan leveren, bijvoorbeeld bij brand of andere onvoorziene zaken bij de leverancier. Dit zijn allemaal redenen om annuleringsvoorwaarden te beschrijven in het contract.

 

3. Tijdsplanning

Zet samen met je leverancier een tijdsplanning/ deadlines in het contract voor je bruiloft. Dit gaan we uitleggen aan de hand van een voorbeeld; je trouwlocatie boek je vaak minimaal een jaar voor de trouwdatum. Op dat moment weet je echter nog niet hoeveel gasten er precies gaan komen. Je kan natuurlijk een schatting geven maar dat is niet 100% zeker. Er komt een moment dat de trouwlocatie inkopen moet gaan doen voor bijvoorbeeld het diner en dan moeten ze wel een definitief aantal hebben. Je wil natuurlijk niet dat je trouwlocatie opeens gaat bellen dat hij nu het definitieve aantal moet weten…  Om niet voor verrassingen te komen staan neem je deze tijdsplanning ook mee in het contract.

 

4. Betalingen

Natuurlijk komt er ook een gedeelte met de kosten in te staan. Echter wil je natuurlijk ook weten wanneer en hoe je moet betalen.

Wat vind je van deze blog?

Geweldig!
Leuk
Oké
Niet goed
Slecht

3 / 5 gebaseerd op 4 stemmen

Follow us on Instagram

TROUWPLANNEN