Fotocredits: Kroonmoment Fotografie
Een drive-thru op je bruiloft is een goede oplossing om als bruidspaar tóch meer gasten uit te nodigen op je bruiloft dan momenteel mogelijk is. Daarnaast is een drive-thru een heel leuk alternatief voor een receptie en om als bruidspaar tóch op een leuke manier gefeliciteerd te worden tijdens de Coronatijd. Bij een drive-thru rijden bruiloftsgasten namelijk op een veilige afstand langs jullie als bruidspaar en feliciteren ze jullie vanaf hun auto. Maar hoe organiseer je een drive-thru voor je bruiloft?
In deze blog vroeg ik Femke & Kristian, een bruidspaar dat zelf een drive-thru organiseerde voor hun bruiloft, meer over hun drive-thru en geef ik je een stappenplan voor het organiseren van je eigen drive-thru bruiloft.
Femke & Kristian trouwden middenin de Coronaperiode op 30 mei 2020. Ook zij wilden dolgraag dat ze iedereen konden uitnodigen voor hun bruiloft, maar helaas was dit niet mogelijk. Toen zijn ze op zoek gegaan naar een leuke manier om er toch voor te zorgen dat ze iedereen konden uitnodigen en zien op de mooiste dag van hun leven. Zij gingen voor een drive-thru bruiloft!
“Ons draaiboek had enorm veel pagina’s maar in grote lijnen zag deze er als volgt uit. We begonnen met onze “First Look” bij de Kleine Schans in Terheijden. Hierna gingen we foto’s maken met de daggasten bij de Kleine Schans, waarna de ceremonie plaatsvond in het Witte Kerkje in Terheijden. Na de ceremonie volgde het proostmoment, werden er foto’s gemaakt op een andere locatie en volgde de drive-thru en een borrel met onze daggasten”, vertelt Femke
Fotocredits: Kroonmoment Fotografie
“Iedereen moest zich aanmelden bij de ceremoniemeesters. Alle gasten kregen een tijdsindicatie en de route die ze moesten rijden. Aan het begin van de route stonden de ceremoniemeesters klaar om de auto te versieren en hier kregen ze een zakje met rijst mee om te gooien. Daarna mochten ze de route vervolgen en kwamen ze bij ons uit, zodat ze ons konden feliciteren. Wij hadden voor iedereen een hapje en een drankje klaar staan. Voor elke auto was er zo’n 5 min gepland”, vertelt Femke.
Fotocredits: Kroonmoment Fotografie
Fotocredits: Kroonmoment Fotografie
“Alle bruiloftsgasten feliciteerden ons met lieve luchtkusjes. Iedereen kwam van ver rijden met een versierde auto en was zelfs helemaal opgedoft om ons te feliciteren. Zo bijzonder om mee te maken. De drive-thru heeft onze dag wel echt heel speciaal gemaakt. Het was echt een dag om nooit meer te vergeten.”
Fotocredits: Kroonmoment Fotografie
Willen jullie net als Femke & Kristian ook een drive-thru organiseren voor jullie bruiloft? Volg dan het onderstaande stappenplan voor jouw drive-thru bruiloft en organiseer je drive-thru in 5 stappen.
Als eerste leg je de tijd en de plaats waar de drive-thru georganiseerd wordt vast in het draaiboek. Eigenlijk kun je hem inplannen op de tijd wanneer jullie ook de receptie zouden inplannen. Daarnaast is het goed om rekening te houden met de plaats waar je de drive-thru laat plaatsvinden. Probeer een plek uit te kiezen waar geen opstoppingen plaats kunnen vinden en je geen ander verkeer hindert. Je wilt namelijk niet dat je met jullie drive-thru een hele opstopping veroorzaakt. Kies er bijvoorbeeld voor om deze voor jullie huis plaats te laten vinden of op de parkeerplaats bij jullie trouwlocatie.
Net als bij een receptie, kun je jullie drive-thru gasten een uitnodiging sturen met de tijd en plaats van de drive-thru. Vraag bijvoorbeeld je ceremoniemeester om de RSVP van jullie drive-thru bij te houden, zo weet je ceremoniemeester precies hoeveel auto’s er langs jullie als bruidspaar komen. .
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om jullie drive-thru gasten uit te nodigen middels een e-mail. Ook kunnen jullie op je eigen trouwsite meer informatie geven over de drive-thru. Zo zijn jullie gasten snel op de hoogte en weten ze meteen wat hun te doen staat.
Zorg dat je een leuk parcours uitstippelt voor de drive-thru. Duidt het begin van de drive-thru bijvoorbeeld aan met een mooi welkomstbord in de stijl van jullie bruiloft. Ook kun je bijvoorbeeld langs de route verschillende tafeltjes neerzetten met leuke decoratie erop, lekkere hapjes en/of drankjes of bijvoorbeeld leuke foto’s van jullie als koppel. Zet bijvoorbeeld een tafeltje neer waar jullie gastenboek op ligt. Jullie gasten kunnen dan even uit de auto stappen om het gastenboek te tekenen. Vergeet niet om hier wel een desinfecteerpompje naast te zetten.
De bruiloftsgasten volgen het parcours en komen zo onderweg allerlei leuke punten tegen waar ze even kunnen stoppen. Dit zorgt er ook weer voor dat er geen lange wachtrij met auto’s ontstaat en mensen zich niet gaan vervelen. Je kunt er zelfs voor kiezen om een QR code op een mooi bord te plaatsen en hier een filmpje achter te hangen. Dit kan bijvoorbeeld een filmpje zijn met hoe jullie elkaar hebben ontmoet. Reken maar dat jullie bruiloftsgasten dit leuk vinden om te zien!
Uiteindelijk komen de gasten dan bij jullie aan en kunnen ze jullie als kersvers bruidspaar feliciteren met luchtkusjes en een praatje met jullie maken vanuit hun auto. Aan het einde van de drive-thru kun je een tafeltje neerzetten met bruiloftsbedankjes erop en bedank je als het ware jullie gasten voor hun komt.
Fotocredits: Kroonmoment Fotografie
Net als een receptie kun je de drive-thru ook leuk aankleden voor de bruiloftsgasten. Dit ziet er dan ook meteen leuk uit op jullie trouwfoto’s. Hebben jullie bijvoorbeeld gekozen voor een bepaald trouwthema? Hoe leuk is het dan om dit thema dan ook door te voeren in jullie drive-thru?! Denk hierbij wel groot, de decoratie kan namelijk heel snel klein uitvallen.
Daarnaast kunnen jullie vragen aan jullie gasten om hun auto te versieren. Wil je nou dat elke auto ongeveer in dezelfde stijl is versierd en matcht met de stijl van jullie bruiloft? Laat dan je ceremoniemeester of één van je bruidsmeisjes de auto’s ontvangen bij de ingang van de drive-thru en de auto’s versieren.
Een drive-thru is natuurlijk een ontzettend leuk alternatief voor een receptie en ook je drive-thru moet natuurlijk vastgelegd wordt door jullie bruiloftsfotograaf en/of videograaf. Kleed daarom de drive-thru ook leuk aan en laat deze vastleggen door jullie fotograaf en/of videograaf. Zo kunnen jullie achteraf ook nog nagenieten van jullie drive-thru.