>

Tips: Stralend en fit in je trouwjurk!

Monic Arts
Monic Arts 9 januari 2017

De feestdagen zitten de weer op. Maar helaas brengt deze tijd vaak niet alleen heel veel gezelligheid en cadeautjes met zich mee, maar ook veel eten en calorieën. In januari is dit vaak goed te merken, overvolle sportscholen met mensen met goede voornemens.

Misschien staat dit jaar jullie grote dag wel op de planning! Je bent natuurlijk al druk bezig met het voorbereiden en plannen van de bruiloft. De bruiloft wordt jouw dag en op deze dag wil je natuurlijk niks anders dan stralen. Maar misschien ben je toch niet helemaal blij met de extra calorieën die de feestdagen met zich mee hebben gebracht en wil je nog graag wat kilo's verliezen? 

Wij geven in deze blog wat tips voor een gezonde levensstijl en mogelijke oplossingen om gewicht te verliezen! 

 

Wanneer beginnen?

Elk moment is natuurlijk een goed moment om te beginnen met je gezonde levensstijl! Wat wel belangrijk is om te weten als je echt van plan bent om af te vallen, is dat deze kilo’s er niet binnen een week af zullen vliegen. Ben je van plan om 5 kilo af te vallen voor de bruiloft? Begin dan minimaal 5 tot 10 weken van te voren. Wanneer je de wens hebt om minimaal 10 kilo af te vallen, begin dan minimaal een half jaar van te voren.

Stel realistische doelen!! Om jezelf gemotiveerd te houden is het belangrijk dat je een haalbaar doel voor je zelf opstelt. Wanneer je de lat te hoog legt, zal je snel teleurgesteld zijn wanneer je het gewenste resultaat niet hebt bereikt. Onthoud dat elk beetje resultaat een vooruitgang is!

De trouwjurk

Natuurlijk is het belangrijk dat je trouwjurk goed aansluit bij je lichaam. Het is belangrijk dat je bij het uitkiezen van je trouwjurk rekening houdt met je voornemen om wat kilo’s te verliezen. De belangrijkste tip, koop je trouwjurk niet een maat kleiner!! Doe je dit wel leg je een enorme druk op jezelf. Wanneer je de trouwjurk nog moet uitkiezen is het belangrijker om een streefgewicht met jezelf af te spreken voor de datum dat je jurken gaat passen.

Heb je jouw trouwjurk al gevonden? Neem contact op met de bruidsmodezaak om je voornemen om af te vallen te bespreken. Een trouwjurk kan namelijk bijna altijd ingenomen worden, alleen is het wel belangrijk dat dit nog op tijd voor de bruiloft kan gebeuren.

Wij geven jullie zeven makkelijke en haalbare tips om te zorgen dat jij jezelf helemaal geweldig voelt in je trouwjurk

Gezond eten

Natuurlijk het allerbelangrijkste, eet gezond! Sla het fastfood over en laat ongezonde tussendoortjes staan. Kies voor lichte maaltijden met verse ingrediënten. Kies voor zoveel mogelijk verse groenten en fruit en probeer echt te variëren. Op het internet zijn tegenwoordig heel veel super gezonde maar ook hele lekkere recepten te vinden. Gezond eten hoeft niet saai te zijn!

Wat daarnaast nog kan helpen is niet te laat eten. Wanneer je na acht uur nog een maaltijd neemt, heeft je lichaam niet genoeg tijd om dit te verteren. Daarnaast is het aan te raden om langzaam te eten. Het duurt namelijk even voordat je maag het seintje aan de hersenen doorgeeft dat hij vol zit. Wat je hiervoor kan doen is stoppen met eten wanneer je 80% op hebt. Haal geen dingen in huis waarvan je weet dat je de verleiding niet kan weerstaan. Ga in plaats van ongezonde tussendoortjes voor goede alternatieven zoals groente en fruit.

Beweging 

Gezond eten en bewegen is dé formule om gewicht te verliezen. 

Natuurlijk hoef je jezelf niet elke dag naar de sportschool te slepen om genoeg te bewegen. Zoek een manier van bewegen die je écht leuk vindt en waar je genoeg motivatie uithaalt om het vaker te doen. Zo kun je bijvoorbeeld ook gaan hardlopen of zwemmen. Houd je niet van hardlopen? Met wandelen kan je net zoveel calorieën verbranden als met hardlopen!

Vaak kunnen kleine aanpassingen in je levensstijl ook al effect hebben. Pak bijvoorbeeld eens wat vaker de fiets of ga lopen of neem eens de trap in plaats van de lift. 

ftiness

Ontbijt

Velen zullen het wel herkennen, je hebt 's ochtends veel te lang in bed gelegen, moet haasten en je kan nog net een appel uit je fruitmand pakken voor je de deur uit rent. Soms heb je zelfs niet eens tijd om deze appel te pakken. Toch is het belangrijk om altijd te ontbijten. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het zorgt ervoor dat we ons goed kunnen conceteren. Daarnaast is een ontbijt ook belangrijk om op gewicht te blijven. Het zorgt voor een goed gevuld gevoel. 

 

Voorkom stress

Dit punt is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan met een bruiloft in het vooruitzicht. Het resultaat van stress op het lichaam kan per persoon verschillend zijn. Sommige personen vallen juist af van stress, terwijl anderen enkel bijkomen in gewicht. Dit komt meestal doordat deze mensen, vaak onbewust, veel of ongezond eten als uiting hebben om met stress op te gaan. Hierdoor zullen zij in plaats van afvallen juist aankomen door stress. 

 

Goede nachtrust

Ookal denk je dat je tijdens het slapen niks uitvoerd, niet is minder waar! Tijdens het slapen vinden er diverse processen plaats die belangrijk zijn voor je welzijn en functioneren. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die weinig slapen meer zin hebben in zoete snacks Vooral 's avonds laat, maar ook op andere momenten van de dag. Slaap is een belangrijke regulator van de eetlust. Door te weinig slaap wordt het evenwicht tussen de twee hormoren die de eetlust reguleren verstoord. Ook is gebleken dat een vermoeid persoon meer moeite heeft met nee zeggen tegen verleidingen. 

 

Drink voldoende

Belangrijk is om veel te drinken. Veel drinken helpt namelijk om de afvalstoffen in je lichaam weg te spoelen. Daarnaast zorgt veel drinken ervoor dat je hongergevoel afneemt. Water is natuurlijk altijd een goede oplossing. Maar daarnaast kan je ook gaan voor groene thee, koffie of smoothies.

  water

Don't count the kilo's

Staar jezelf niet blind om de getallen op de weegschaal! De weegschaal zou maar een kleine rol moeten spelen bij het afvallen. Toch drijft dit simpele apparaat sommige mensen tot wanhoop. Diëtisten adviseren je niet meer dan één keer per week te wegen. Je gewicht is per dag anders, en kan zelfs door de dag heen verschillen. Zo verschilt de hoeveelheid vocht in je lichaam op ieder moment van de dag. Daarnaast zegt gewicht niet altijd alles. Bekijk jezelf in de spiegel en kijk of je al het gewenste resultaat ziet. Wat jij zelf ziet is belangrijker dan wat de weegschaal aangeeft!

 

Wat heel belangrijk is, is dat je niet aan het crashdieten slaat. Blijf genieten van de tijd voorafgaand aan de bruiloft! Gelukkig vindt jouw aanstaande je al prachtig zoals je bent, onthoud dit!

Opzoek naar nog meer tips voor een gezonde levensstijl en manieren om af te vallen. WLS products kan jullie hierbij helpen! Bezoek hier de website.

 

 

Wat vind je van deze blog?

Geweldig!
Leuk
Oké
Niet goed
Slecht

Gezond afvallen voor de bruiloft : 4,3 / 5 gebaseerd op 15 stem(men)

Follow us on Instagram

TROUWPLANNEN