Heb je een datum voor je bruiloft vastgesteld? Dat is mooi nieuws, want nu kan het definitief organiseren en plannen beginnen. De bruiloft van je dromen moet natuurlijk in de eerste plaats om jou en je partner gaan. Maar als je gasten ook een geweldige dag hebben, dan is dat dubbel feest. Hoe zorg je er eigenlijk voor dat deze bijzondere dag voor zowel jullie zelf als de gasten onvergetelijk is? Ontdek het hier.
Zelf heb je waarschijnlijk al lang in gedachten waar de officiële plechtigheid en het feest van je bruiloft moet plaatsvinden. En dat hoeft niet altijd een locatie te zijn die iedereen verwacht. Kies gerust voor een omgeving die niet voor de hand ligt, zoals midden in het bos, aan het water of in een watermolen. Door een locatie te kiezen die helemaal bij jullie als bruidspaar past, voelen de gasten zich ook op hun gemak. Daarnaast zullen ze nog lang napraten over de unieke omgeving.
Wil je voorkomen dat de trouwambtenaar een standaard praatje houdt bij het sluiten van je huwelijk, dan kun je zelf een trouwambtenaar kiezen. Dit kan een bekende van je zijn, maar je kunt ook een trouwambtenaar inhuren. Dit maakt het ook mogelijk om op een andere locatie dan het gemeentehuis te trouwen. Het voordeel is bovendien dat je op deze belangrijke dag iemand voor je hebt staan die je vooraf uitgebreid hebt kunnen spreken. De trouwambtenaar kan dus jullie persoonlijke verhaal bij de ceremonie betrekken. Dat maakt het niet alleen voor jullie als bruidspaar bijzonder, de gasten zullen ook anekdotes herkennen. Zo krijgt dit officiële moment een ontspannen en persoonlijk tintje.
Bij een mooi feest hoort uiteraard ook lekker eten en drinken. Om er zeker van te zijn dat alle gasten net zo van het eten genieten als jij, regel je een gepast menu. Informeer dus vooraf of er mensen zijn die een bepaalde voedselallergie hebben of bijvoorbeeld een glutenvrij dieet volgen. Ben je op zoek naar een ontspannen manier om je gasten van eten en drinken te voorzien? Bied je gasten dan geen standaard diner aan, maar huur als catering verschillende foodtrucks in. Je gasten hebben dan de keuze uit diverse soorten eten en bovendien zorgt de aanwezigheid van foodtrucks voor een ontspannen sfeer.
Je favoriete muziek mag natuurlijk niet op je feest ontbreken. Een dj kan hiervoor zorgen, maar een live band geeft net een beetje extra sfeer. Kies een band die de muziek speelt die aansluit bij je smaak. Spreek vooraf af wat je van de bandleden verwacht. Wil je dat ze op de achtergrond spelen of verwacht je dat ze ook actief bijdragen aan de verhoging van de feestelijke stemming? Geef vooraf je favoriete nummers door die je graag wilt horen en vraag of er ook tijdens het optreden verzoeknummers ingediend kunnen worden. Dan kunnen je gasten ook nog een muzikale bijdrage leveren aan de feestelijke avond.
Een bruiloft organiseren doe je niet alleen. Je familie en vrienden zijn er vaak bij betrokken en die wil je daarvoor graag bedanken. Datzelfde geldt voor de gasten die zijn gekomen. Kies een aardigheidje uit dat bij jullie past, zoals een mini-gezelschapsspel of een lekkernij waarop jullie namen en de datum van het huwelijk staan.
Wil je je gasten een aandenken geven waar ze zichzelf ook in herkennen? Je kunt ook een photobooth huren die je tijdens de receptie of het feest op de locatie neerzet. Deze photobooth kan helemaal in het thema van jullie bruiloft geplaatst worden, inclusief sfeervolle achtergrond of met leuke props. Of je kiest voor een uitvoering waar je geen foto's mee kunt maken, maar een korte video. Een 360 graden video booth huren is eenvoudig geregeld en je hebt er op de dag zelf ook geen omkijken naar. Je gasten kunnen zelf voor de camera plaatsnemen en een foto maken of een video opnemen. Deze wordt ter plaatse afgedrukt of online gedeeld. En daarmee heb je als bruidspaar en als gast een persoonlijke herinnering aan je onvergetelijke bruiloft.