Gaan jullie tóch trouwen in 2020 en kunnen jullie wel wat inspiratie en tips voor jullie bruiloft gebruiken? Doe dan inspiratie op voor jullie eigen bruiloft en zie hoe je ook tijdens het Coronavirus en prachtige bruiloft kunt hebben.
Een aantal toffe trouwleveranciers laten met deze styled shoot stap voor stap zien hoe je in tijden van het Coronavirus tóch nog een prachtige bruiloft kunt hebben, sfeervol en intiem. Klinkt heerlijk toch?! Zo doe je inspiratie op voor jullie eigen bruiloft en kun je zien hoe je tijdens de Coronacrisis kunt trouwen mét inachtneming van 1,5 meter afstand.
Kijk mee met deze styled shoot en doe vooral inspiratie op voor jullie eigen bruiloft. Zo wordt ook jullie dag de mooiste dag van jullie leven!
Eindelijk is het zover en is je trouwdag aangebroken! Jij en jouw toekomstige man gaan zich klaarmaken voor de grote dag. Zorg ervoor dat de getting ready plaats vindt in een ruimte die groot genoeg is om goed te kunnen bewegen voor iedereen die bij de voorbereidingen aanwezig zijn met inachtneming van de 1,5 meter.
Denk aan de fotograaf, videograaf, haarstylist/visagist, jijzelf en wellicht een dierbare die je gezelschap houdt, je van drankjes voorziet en helpt met aantrekken van je trouwkleding.
Jullie zijn zover, jullie kunnen elkaar voor het eerst als bruid en bruidegom gaan zien! Als alleen de fotograaf en/of videograaf erbij zal/zullen zijn kunnen jullie alles loslaten, want zij blijven met gemak op afstand.
Wanneer jullie samen met de fotograaf en/of videograaf op pad zijn voor jullie fotoshoot, zal je iets minder geconfronteerd worden met de huidige maatregelen. De fotograaf en/of videograaf kan door het gebruik van diverse lenzen altijd voldoende afstand bewaren. Dat is nog eens handig he?!
Help elkaar tijdens de fotoshoot, zodat jullie kleding goed zit. Denk hierbij aan een eventuele sluier die goed ligt of een pak dat recht zit. Geniet van dit momentje samen. Ontspan en laat jullie professionals het werk doen. Zo krijg je een prachtige trouwreportage.
Zorg voor een mooie routing voor de gasten van de parkeerplaats naar het ontvangst. Met routing wordt bedoeld de route die jullie gasten afleggen van A naar B met het doel om ervoor te zorgen dat er geen opstoppingen komen en het verplaatsen soepel verloopt. Dit geeft duidelijkheid en rust, zodat jullie gasten zich geen zorgen hoeven te maken.
Het moment waar jullie al die tijd naar uit hebben gekeken. Jullie gaan tegenover jullie naasten volmondig “ja” zeggen tegen elkaar. Tijd om de liefde te vieren!
Je kunt de opstelling van de ceremonie op verschillende manieren doen, zoals:
Je kunt er ook voor kiezen om een livestream te verzorgen voor de gasten die er niet bij kunnen zijn.
Tijdens het tekenmoment helpt een trouwambtenaar jullie vaak zodat jullie en de getuigen wel echt op de juiste plek tekenen. Dit is best lastig op 1,5 meter afstand dus hiervoor zou je gebruik kunnen maken van:
Daarnaast kun je zorgen voor eigen gepersonaliseerde zwarte pennen voor iedereen die gaat tekenen. Meteen een leuk cadeautje!
Nu jullie officieel getrouwd zijn, willen de gasten jullie uiteraard graag feliciteren. Het is natuurlijk heerlijk om samen te proosten, de taart aan te snijden en te borrelen. Om dit tóch op een leuke manier vorm te geven op jullie trouwdag staan hieronder een aantal leuke alternatieven.
Er zijn verschillende leuke manieren om de felicitaties in ontvangst te nemen:
Jullie kunnen ook door het gebruik van ronde tapijttegels her en der de 1,5 meter afstand weergeven. Voor een gemakkelijke communicatie gedurende de dag is het aan te raden om een draagbare geluidsinstallatie met microfoon mee te nemen waardoor jullie (professionele) ceremoniemeester meteen het woord tot iedereen kan richten. Handig toch?!
Regel voor iedereen een eigen persoonlijke pen óf zorg dat iedereen bij de uitnodiging al iets krijgt wat ze in kunnen vullen (bijvoobeeld met leuke vragen om te beantwoorden) en meenemen. Een photobooth kan nog steeds, maar dan is het handig dat er iemand bij staat die het scherm steeds schoonmaakt na gebruik. Props gebruiken is wel wat lastiger i.v.m. hygiëne.
Veel bruidsparen willen groepsfoto’s laten maken tijdens hun trouwdag. Dit is natuurlijk iets lastiger op 1,5 meter afstand, zeker de grote groepsfoto. Kijk van te voren of jullie locatie genoeg plek hiervoor heeft en laat anders de grote groepsfoto vervallen en kies voor kleinere groepen. Ook kun je ervoor kiezen om alle gasten (per gezin of stel of los persoon) op de foto te laten gaan. In een eventueel trouwalbum kun je deze mensen weer “bij elkaar plaatsen”.
Van een mooie dag vol emoties, krijgen jullie gasten vast trek. Tijd voor het diner! En heerlijk tafelen kan zelfs nu ook prima. Momenteel (vanaf 1 juni) met 30 personen incl. bruidspaar en vanaf 1 juli met 100 personen. Uiteraard binnen de mogelijkheden van de locatie en rekening houdend met wat mag binnen de betreffende gemeente.
De seating (opstelling van waar de gasten zitten) kan door middel van een mooi bord aan de gasten gepresenteerd worden. Jullie (professionele) ceremoniemeester zal hen helpen de juiste plek te vinden en ervoor zorgen dat het ‘aan tafel gaan’ soepel verloopt zonder botsingen. En zo kan iedereen 1 voor 1 naar hun tafel begeleid worden.
Er kunnen meerdere verschillende opstellingen gemaakt worden voor het diner. Gasten uit één huishouden mogen gezellig bij elkaar zitten.
Als jullie een videograaf hebben geboekt voor jullie dag, dan wil diegene vaak een audio opname maken voor de film d.m.v. een reversmicrofoon. Laat jouw videograaf dan op afstand uitleggen hoe diegene het op moet spelden. Na gebruik wordt deze weer gedesinfecteerd voor de volgende spreker. Idem v.w.b. de microfoon waar de spreker in praat (eventueel kan deze ook op een verlengstok aangereikt worden).
Ook hier kan live muziek heel erg waardevol zijn. Denk bijvoorbeeld eens aan een hip diner dansant. De band of DJ die jullie voor de avond hebben geboekt denkt hier vast en zeker graag in mee. Geniet van een heerlijk meergangen diner, terwijl een divers aanbod aan entertainment zorgt voor een mooie opbouw van de avond. Tussen de gangen door kunnen er kleine dansmomenten worden ingevoegd en dé openingsdans hoeft niet te ontbreken!
Zorg dat er genoeg ruimte is. Afstanden kunnen aangegeven worden door te werken met vlakken op een verlichte dansvloer. Denk ook aan de mogelijkheden buiten. Wellicht is daar meer ruimte. Houd wel rekening met eventuele geluidsoverlast. Per locatie zijn er verschillende afspraken gemaakt over hoeveel geluid (dB) er in de avond buiten mag zijn, dus check dat goed bij jullie trouwlocatie.
Natuurlijk willen jullie de dag afsluiten met een knallend feest! Zoals het er nu naar uitziet, zal dat met gepaste maatregelen, ook kunnen (uiteraard met inachtneming van de 1,5 meter afstand en de aantallen van 30 tot 1 juli en daarna met 100 personen). Denk eens aan de volgende opties:
Het gooien van het boeket. Dit kan ook prima met inachtneming van de 1,5 meter afstand. Een alternatief kan zijn door middel van het binden van lintjes aan je bruidsboeket en de single ladies staan helemaal rondom jou als bruid. Als bruid knip je de lintjes door en diegene die overblijft ‘vangt’ het boeket en wordt de volgende bruid. Volgens de traditie dan.
Willen jullie liever het feest op een ander moment geven waarin er geen 1,5 meter afstand behouden hoeft te worden. Zorg er dan voor dat je de DJ of band die je voor de avond hebt geboekt betrekt bij het dagprogramma. Hoe leuk is het als de zangeres van de band nu tijdens de ceremonie zingt en strakjes op het feest met de hele band op het podium staat.
Zoals aan het begin van de dag de aankomst gecoördineerd moest verlopen, zal dat aan het einde van de avond ook zo gaan. Er zijn zoveel leuke opties om de gasten volgens de richtlijnen te laten vertrekken, denk hierbij bijvoorbeeld aan een sterretjes haag op 1,5 meter afstand!
Ondanks de Coronacrisis zal ook jullie bruiloft hoe dan ook de mooiste dag worden van jullie leven!
Planning & Organisatie: www.bestdayeverevents.nl www.hetbruidsmeisje.nl www.frederiekklop.nl
Fotografie: www.monetmine.nl
Bloemstylist: www.bloemenservicenederland.nl
Bruidstaart & zoetigheden: www.sugarlipscakes.com
Drukwerk: www.maxcript.com
Film: www.bruidbeeld.nl
Haarstylist& visagist: www.bruidenbeautynederland.nl
Maatpak: www.rietbergh-trouwpakken.nl
Mondkapjes: www.voilamakeitpersonal.com
Modellen: Wesley Nuis & Linda Hastrich
Muzikaal entertainment bureau: www.swinging.nl, www.love-sound.nl
Overnachtingslocatie t.b.v. de voorbereidingen: www.hetraatshuisje.nl
Ringen: www.ringsoflove.nl
Sfeercatering: www.heerlijk-hecht.nl
Stylist: www.bestdayeverevents.nl
Trouwambtenaar: www.trouwambtenaarjoanne.nl
Trouwjurk: www.trouwenmetdonna.nl
Trouwlocatie: www.dehazelhof.nl
T-shirt: www.foryourwedding.eu